Digitale sverdfisker sluker to medieselskap

Razorfish skaffer seg ytterligere kompetanse innen internettdesign og merkevarebygging.

62 nye ansatte innlemmes i sverdfisk-familien. Razorfish har nå 1.100 ansatte stasjonert ved sine kontorer i Amsterdam, Hamburg, Mannheim, Helsinki, Oslo, Stockholm og London i tillegg til Boston, San Francisco og New York.

Lee Hunt Associates er kjent for å for å promotere kjente merkevarer som NBC, Disney, MSNBC og Fox Kids. Lee Hunt har fokusert på underholdningsindustrien som nedslagsfelt, med spesielt fokus på TV-selskap.

TSDesign er et selskap som definerte Internett som nedslagsfelt allerede i 1994 og spesialiserte seg på designverktøy som bygger e-handelsløsninger for næringslivet. Blant annet har selskapet kommet opp med en tretrinns metode som involverer brukerne i stor grad ("User Experience Audit").

Transaksjonene for de to selskapene er verdsatt til rundt 49 millioner dollar (396 millioner norske kroner).

I en pressemelding skriver gründer av Razorfish, Jeff Dachis, at sjefen for merkevareselskapet, Lee Hunt, skal lede en bredbåndsgruppe innen Razorfish som er stasjonert i New York.

Samtidig skal det nye designselskapet prøve å tilpasse seg all webdesignkompetansen som finnes i Razorfish fra før.

- Razorfish og TSDesign har begge beveget seg forbi web og e-handel til nye plattformer og produkter og har en grunnleggende felles forståelse om at folk kan skape fascinerende historier og erfaringer, sier Terry Swack i pressemeldingen. Han er sjef for TSDesign og er opptatt at de må integreres i Razorfish uten å forstyrre selskapets designkultur.

I forrige måned var Razorfish i mål med overtakelsen av i-Cube, et e-business selskap. Razorfish er blant annet eid av det svenske internettselskapet Spray Ventures.

Til toppen