Digitalt menyvalg hos Meny

Meny-kjeden har lanserte en ny type terminaler i butikkene som deler ut oppskrifter.

Det er ikke alltid lett å pønske ut spennnende middager i slagene mellom jobb og henting av barn som gjerne etterfølges av andre aktiviteter senere på kvelden.

Men Meny gir nå digital drahjelp på hva vi skal ha til middag.

Enkelte av Meny-butikkene har nå installert en såkalt Infokiosk. Her kan kunden velge mellom drøye 2.000 ulike menyer.

Når valget er gjort, er det bare å trykke på utskriftsknappen på skjermen og ut kommer en ferdig handlelapp med oppskriften.

Det er TS Procon som har vært konsept- og utstyrsleverandør til løsningen. Selskapet ble etablert i 1990, og har de senere år utvidet sin virksomhet innen ulike nettbaserte tjenester og løsninger.

Procon har kanskje blitt mest kjent gjennom infokioskene til kommuneportalen Servicetorget.no, som gir tilgang til alle landets kommuner og fylkeskommuner.

Daglig leder Tor-Arne L. Jensen forteller til digi.no at Procon i dag har levert infobokser til 25 kommuner. Nå knytter det seg stor forventning til Meny-kjeden.

Foreløpig er det tre Meny-butikker som vil bli utstyrt med infokiosken, blant annet Meny på Colosseum, og to i Tønsberg-området.

Databasen over de ulike oppskrifter hentes inn på Menys Infokiosk gjennom et samarbeid med Art of Taste.

Meny-kjeden har i alt 120 butikker, og dersom det blir gode erfaringer med bruken kan Procon se fram til gode leveranser framover.

Flere tusen mennesker skal allerede ha benyttet handlelappen som sin innkjøpsliste.

- Erfaringene så langt viser at det er lite søppel fra infokioskene. Det betyr at kundene tar med seg oppskriftene hjem og virkelig bruker «varen», sier Jensen til digi.no.

Infokioskene leies ut på fireårsbasis med en månedlig leie fra 1.200 kroner. Kioskene vil være under full elektronisk driftsovervåking som blir betjent av Procon.

Selskapet med tre ansatte omsetter for ni millioner kroner og går med en halv million kroner i pluss.

Til toppen