digitoday Norway blir agent for Telia

Rune Paulseth og digitoday Norway skal selge og distribuere Telia AdHostCenters løsninger for effektiv annonseadministrasjon for Internett og mobile kanaler i Norge.

Selskapet bak digi.no, Digitoday Norway AS, overtok ved årsskiftet annonsesalget på Telenor-portalene frisurf.no og online.no. Nå bygger selskapet ut nettverksatsingen ytterligere. Gjennom samarbeidsavtalen med svenske Telia AdHostCenter får Digitoday Norway tilgang til et av markedets mest avanserte verktøy for annonseadministrasjon og salgsledelse.

digitoday Norway, som har Telenor som majoritetseier, blir eksklusiv salgsrepresentant for Telia AdHostCenters interaktive annonseløsninger i det norske markedet.

- Avtalen styrker vår uavhengige profil og den passer godt til vår visjon om å finne et produkt som kan effektivisere jobben med å håndtere og administrere annonsetrafikken vår. Altfor mye tid har blitt brukt til å jobbe i flere ulike systemer, men fra nå av så skal selgerne våre bruke tiden de sparer ved å forholde seg til kun ett system på å selge enda mer, sier markedssjef Rune Paulseth i digitoday Norway.

- Med løsningen fra Telia AdHostCenter får vi nå oversikt over hele verdikjeden vår. Systemet håndterer kunder, genererer og registrerer tilbud, analyserer kampanjer som går i henhold til inntekter og optimaliseringer, samtidig som det gir oss en masse finansiell informasjon som vi kan bruke i vår produkt- og forretningsmessige utvikling, sier han.

Telia AdHostCenter baserer hele sin plattform på en annonseserver fra det amerikanske programvarehuset Engage. Telia er også Engages største bidragsyter når det kommer til produktutvikling. Systemet er åpent for såkalt multikanal-distribusjon, som betyr at den håndterer alle de nye kanalene som SMS, UMTS og digital TV ved siden av Internett.

I Sverige er Telia AdHostCenter allerede en stor aktør med nettsteder som MSN, Gulasidorna og TV4 som sine kunder. I Finland benytter blant andre Netpool Finland og Sanoma WS Oy tekniske løsninger fra Telia AdHostCenter.

- I digitoday Norway har vi funnet en partner som er respektert og anerkjent og som jobber med en visjon som stemmer godt overens med den vi selv har hatt når vi har utviklet systemene. Deres rutiner ved salg av interaktiv annonsering passer godt til de prosessene vi har lagt til grunn i annonse-administrasjonssystemet, sier Tomas Tysèn, CTO hos Telia AdHostCenter i Sverige i en pressemelding.

Til toppen