Dinamo starter nettsatsing med nett-Iconer

Reklamebyrået Dinamo har sittet svært lenge på gjerdet i forhold til digitale medier. Nå er etterspørselen fra kundene blitt så stor at de oppretter en egen interaktiv satsing i DM-selskapet Dinamo Dialog som ledes av Andreas Wabø (bildet). Tre av fire nyansatte er hentet fra Icon Medialab.

Reklamebyrågruppen Dinamo har bygget en sterk merkevare i forhold til tradisjonell kommunikasjon, nå sist med planer om et selskap ved navn Dinamo Story, der kjendiser som Ivar Vereide, Ingebrigt Steen Jensen, Jo Nesbø og Claus Wiese skal jobbe i team som historiefortellere.

Dinamo Dialog er derimot et selskap innen gruppen av noe eldre årgang. I dette selskapet har Ingebrigt Steen Jensens Dinamo bygget opp kompetanse innen dialogmarkedsføring og CRM, det vil si én-til-én kommunikasjon.


I fjor omsatte de åtte ansatte for rundt 7-8 millioner kroner alene, det vil si nesten én million per hode. I år økes antall ansatte muligens til
det dobbelte, og omsetningstakten skal holde tritt. Det opplyser Andreas Wabø som er daglig leder i Dinamo Dialog.

- Vi har bevisst sittet på gjerdet lenge i forbindelse med digitale medier og ikke villet hive oss på bølgen. Nå er etterspørselen fra våre
kunder så stor, at vi har bestemt oss for å dra i gang den interaktive virksomheten i Dialog, sier Wabø.

- Hittil har det dreid seg om individuell kommunikasjon innen analoge medier. Nå skal vi bygge opp den digitale kommunikasjonen som kundene
våre etterspør. Vi har vært så heldig å ha fått over Cecilie Paulseth fra Icon Medialab til å dra i gang dette, sier Wabø.

I tillegg har Dinamo kapret to andre fra Icon, prosjektleder Bente Eikholt og tekstforfatter Jørgen Bøhle Bakke. Den fjerde nykommeren er Morten Berger Karlsen fra Impiric.

- Utgangspunktet for det vi driver med, er hele tiden kommunikasjon og ikke den tekniske plattformen eller kanalene det kommuniseres gjennom. Kanalvalget avgjøres av hva som er mest hensiktsmessig for kundene, sier Dinamo-sjefen.

Dinamo har allerede marchFIRST som partner på Internett-siden og skal fortsette med det på tyngre oppgaver. Likevel trenger de folk på huset som kan være operative på førstehånds-utfordringene.

I tillegg har de knyttet til seg java-ekspert Tonny Espeset via hans selskap Plutonium Software.

Til toppen