DinBy.no skal samle Norge på Web

Siden 1998 har enmannsbedriften DinBy.no satset på å bli norges ledende byportal. Nå har selskapet en papirverdi på 14 millioner kroner, og 7. mars lanseres portalen.

Nå ser det ut til å løsne for bergensselskapet. Sammen med Electric Farm har gründeren i selskapet, John A. Hegrenes, bygget opp tjenesten som etterhvert skal dekke alle norske byer.
Les også om Trondheims-firmaet som skal kapre byauksjoner:
Lokalauksjoner leverer på dagen

Planen er å skape et attraktivt nettsted for mennesker som enten bor i disse byene eller som skal dit.


- Man ser at de lokale sitene er noe som kommer mer og mer, særlig i USA. Og i Norge er vi alene om dette, sier Geir Soma, styreformann i Dinby.no ASA. Han kom inn med penger da John A. Hegrenes ville statse for fullt på å samle Norge på nett.

Helt nytt design og oppdaterte sider skal presenteres til offentligheten under First Tuesday i Bergen, 7. mars.

- Vi har fått Microsoft til å betale lanseringen under FirstTuesday og håper at dette vil tenne næringslivet, sier Soma stolt til digi.no.

Både Soma og Hegrenes vil selge inn DinBy.no til bedrifter i lokalmiljøet. - Vi vil være et supplement til Gule Sider, eller kanskje på sikt en konkurrent, sier Hegrenes til digi.no
DinBy.no vil nå gjøre ferdig prospektet til investorer som er villige til å reise kapital for den videre satsingen. - Vi trenger penger for å markedsføre oss selv. Det vi trenger mest av alt er oppmerksomhet og trafikk, sier Hegrenes.

Nå skulle ikke dette være det største problemet. DinBy la ut aksjer gjennom Sparebanken Midt-Norge, og har opplevd stor interesse, litt for stor. - Vi greide ikke å levere nok, sier Soma som mener at interessen skyldes det spesielle konseptet. Det er inngått avtale om banner-annonsering med selskapet AD- Link, og Geir Soma sier til digi.no at de er i kontakt med andre portaler, partnere for å generere trafikk til sidene.

digi.no vil følge opp lanseringen.

Til toppen