Djuice vil ha ballspillere uten flyskrekk

Telenor-satsingen Djuice er med i jakten på de unge talentene. Men den opsjonsfrie statsbedriften må ty til andre virkemidler enn de tradisjonelle dotcom-selskapene for å kapre kloke hoder.

Nå skal det være kult å jobbe i Telenor. Djuice siste reklamekampanje er rettet mot ungdommen. Og teksten i de siste helsides stillingsannonsene i Aftenposten og Dagens Næringsliv, henvender seg også til en yngre målgruppe. - De som er unge i sinnet, i hvert fall.

Selskapet vil ha unge, sultne medarbeidere. Og de vil ha mange.

Djuice er Telenor Mobile Communications' nye satsing på mobilt Internett - en portal som skal lanseres i mer enn 25 land.

- Vi bygger opp ressurser nå for å kunne gjennomføre alle disse etableringene som skal skje i løpet av tre-fire år, forteller Per Christian Andersen, prosjektdirektør for Djuice, til digi.no.

Mange av stillingene det søkes etter har med CRM å gjøre. Men Telenor-selskapet planlegger å benytte alle CRM-folkene til eget bruk.

- Det skal mye til for å håndtere en så stor kundemasse, sier Andersen og trekker frem Amazon.com som et prakteksempel på hvordan kunder skal behandles.

- Vi skal ha dialog med brukerne for å gjøre portalen mest mulig personlig. Kunderelasjon er ekstremt viktig, sier Andersen.

- Hvor mange skal dere ansette?

- Vi har ikke noe endelig tall, men regner med å ansette over 50 nye medarbeidere. Vi ønsker unge mennesker - ikke nødvendigvis unge i alder, men unge i sinn - som er dyktige på sitt felt og som er villige til å jobbe internasjonalt. Mennesker som vil være i et nettverk med mange utviklingsmuligheter, svarer Andersen ubeskjedent.

Han peker på at mobilt Internett er ungt i seg selv, og at det er ønskelig med medarbeideresom er sultne - unge nyutdannede talenter - som kan utvikle seg i bedriften.

Andersen erkjenner at unge talenter som ønsker å starte i Djuice også ønsker å gå videre etter to-tre år.

- Når man jobber i et internasjonalt nettverk vil alltid nye muligheter dukke opp, sier han.

Rekrutteringskampanjen har lagt vekt på å være personlig, slik portalen også vil være.

Men for en opsjonsløs statsbedrift er det å tiltrekke seg de unge talentene ikke alltid like enkelt. Spesielt vanskelig er det kanskje å holde på talentene.

- Det er ikke alltid opsjonsprogrammer som er det gjeveste. Utviklingsmuligheter og trygghet er også viktig, sier Andersen til sitt forsvar.

- Vi må spille på andre verdier for å tiltrekke oss de beste.

Les mer om rekrutterings-stuntene til statsbedriften:


Løvetemmere strømmer til trauste Telenor
Løvetemmere erstatter selgere i Telenor

Til toppen