Det er den britiske internettleverandøren The X-stream Network som står bak tilbudet som gis til alle de 1,3 millioner innehaverne av Domino-kortet.
Tjenesten ble åpnet den 9.9.99 klokken 9 , men lanseres offisielt først den 16. september, og selskapene bak sponser tellerskrittene på åpningsdagen. Deretter koster det bare vanlige tellerskritt, i tillegg til at brukerne må godta å ha en fast annonsestripe øverst på skjermen sin.
X-stream-tjenesten inneholder blant annet hjemmesideplass for inntil 20 megabytes, ti e-postadresser, faks og talepost.
- Nå satser vi på Norge, både fordi bruken av nettet og kunnskapen om data er høy her. Dessuten er debatten om prisene allerede i gang. Så Norge er modent for gratis Internett nå, mener X-streams sjef Paul Myers til avisen VG.
Dominos fordel er et nytt godt tilbud til sine kunder, som heretter vil finne all kontoinformasjon - på Internett - om hvor mange oppsparte poeng en har. Daglig leder i Domino Peter Wiren sier at en skal flytte en del av kommunikasjonen med medlemmene over på nettet.
- Vi sparer store penger på porto og liknende, og kundene får raskere tilgang til konti og medlemstilbud.
(NB! digi.no skylder å gjøre oppmerksom på at denne artikkelen er endret i forhold til originalen. Vi brakte videre en opplysning fra vår kilde, avisen VG, som skrev at X-stream tilbyr en hel ukes gratis Internettbruk, inkludert tellerskritt. Dette viser seg bare å gjelde, én dag, på lanseringsdagen den 16. september 1999. Hjemmesideområdet gjelder dessuten 20 MB og ikke 50 MB)