BEDRIFTSTEKNOLOGI

dotcom-selskap med imponerende kundeliste

Cyberwatcher er et av de virkelig få norske dotcom-selskapene som har overlevd. Nå sveller kundelisten med store navn.

28. nov. 2002 - 13:56
Cyberwatcher

Cyberwatchers kunder var nettportaler - sluttbrukerne fikk tjenesten gratis - men plutselig kunne ikke disse selskapene betale. Svært mange andre selskaper i deres posisjon fant ikke andre muligheter eller snudde seg ikke i tide. De ligger nå i arkivet hos skifteretten.

Men Morten Rynning og Harald Jellum hadde erfaring fra PCTVnet (nå konkurs) og tok de første signalene alvorlig nok. Selskapet skrev om programpakken for bedriftskunder. Bedrifter kan bruke en agent for å overvåke konkurrenter, kunder, partnere og medier. Den nye Cyberwatcher lar ansatte eller IT-sjefen definere varslinger når det dukker opp stikkord eller endringer på angitte nettsider.

Les også:


Årsaken er at kundelisten har passert 100 stykker med en lang rekke store oljeselskaper, PR-byråer og konsulentselskaper inkludert - eksempelvis Elf, Phillips, Hydro, PWC/IBM og Cap Gemini.

- Vi har gått etter de store selskapene fordi de vet hva de vil ha. På denne måten får vi diskusjonspartnere og videreutviklet vårt produkt, forteller Rynning til digi.no.

Selskapet arbeider nå med to nye utvidelser, hvorav den ene skal bli en varslingsskjerm for ledere. Programmet skal tolke informasjon fra nyhetskilder og veie ord i sakene for å varsle ledere om gryende trusler.

- I stedet for at ledere skal lese gjennom alt, skal systemet kunne plukke ut kunde- eller kreditornavn og ord som 'dårlig', 'sliter' eller 'betalingsproblemer' og gi alarmer med stigende intensitet, forteller Rynning. Dette systemet ligger imidlertid et stykke frem i tid.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.