Kampen om annonsestyringssystemer hardner til. Tidligere SOL System- InfoStream ASP- valgte tidligere denne måneden å bruke annonsesystemet til Real Media i stedet for Adserver-løsningen fra DoubleClick/NetGravity.
Dette har falt DoubleClick tungt for brystet. Annonsegiganten, som kjøpte opp NetGravity i fjor, sendte i natt ut en pressemelding til media.
Der står det at DoubleClick beklager å måtte gjøre kjent at forretningsforholdet mellom Infostream er avsluttet. Dette kom etter at selskapene ikke kom til enighet om bruken av DoubleClicks annonse-tjener teknologi.
InfoStream har med øyeblikkelig virkning ikke lenger lisens for å tilby sine kunder tjenester som er basert på DoubleClicks produkter, står det videre i pressemeldingen. Dermed står Infostream uten annonsestyringssystem. Real Media sine løsninger, som Infostream har valgt, er nemlig ikke implementert.
- Dette kjenner jeg ikke til, og vil ikke kommentere det du sier, kommenterer Frank Møllerop, sjef for ASP-delen i Infostream. Han aviser at selskapet ikke lenger har et annonsesystem.
- Vi har en kontrakt. Den kan ikke bare brytes sånn uten videre, sier Møllerop videre.
Etter hva digi.no forstår kommer DoubleClick til å sette mye inn på å ta kunder fra Infostream ASP, som tidligere hadde Adserver. Dette har ikke blitt bekreftet.
Det var ikke mulig å komme i kontakt med DoubleClick.