DoubleClick med nytt tap

Det amerikanske annonseselskapet DoubleClick la frem tallene for andre kvartal. Selskapet fikk enda ett milliontap men omsetningen gikk rett til værs.

Onsdag morgen norsk tid la DoubleClick frem tallene for andre kvartal 2000. Selskapet kunne igjen vise et nytt milliontap, langt større enn samme periode i fjor. Men tapet var mindre enn forventet.

Selskapet tapte 22,1 millioner dollar, 202 millioner norske kroner. Dette er langt mer enn samme periode året før, da selskapet "bare" tapte 5,4 millioner dollar, 50 millioner norske kroner. Det melder Wall Street Journal.

Omsetningen til selskapet fikk nesten mer enn en dobling. Fra 49,9 millioner dollar, 455 millioner norske kroner i andre kvartal 1999, til 128,1 millioner dollar i samme periode i år. Dette tilsvarer 1,17 milliarder norske kroner.

DoubleClick fortalte under resultatfremleggelsen at de hadde hatt en økning på 19 prosent i antall annonser som ble distribuert gjennom Dart-nettverket i forhold til første kvartal. Økningen fra andre kvartal i år i forhold til samme periode i fjor er mer enn femdoblet. Det skriver Wall Street Journal.

Selskapet var i søkelyset tidligere i år. Da var det privatrettslige regler i USA som sto i søkelyset, samt bruken av Cookies. Dette ser selskapet til å ha ridd av, og søksmålene har latt vente på seg.

Les mer om :


Kake-kikker tatt på fersken - legger seg flat
Michigan saksøker DoubleClick

Til toppen