DoubleClick Norge i gang

Et av internettmarkedets ledende annonseselskap, amerikanske DoubleClick, åpnet mandag sitt kontor i Norge. Med dette tar de opp konkurransen med NetGravity, som leverer et annonsestyringssystem som fullstendig dominerer det norske markedet.

DoubleClick åpnet i dag sitt norgeskontor på Skøyen. Det multinasjonale selskapet, som sist fredag åpnet sitt Frankrike-kontor, signaliserer med den stadige utvidelsen at spesialisering og lokalisering er nødvendig for videre ekspansjon. Selv om deres produkter ikke er helt sammenfallende vil nok NetGravity få merke konkurransen fra annonseleveringsystemet til DoubleClick.

DoubleClick Norge vil fokusere på norske nettutgivere, annonsører og bedrifter og vil hjelpe annonsørene i å utvikle en-til-en kommunikasjon med kundene sine. Bedriften vil benytte seg av sin egen DART-teknologi (Dynamic Advertising Reporting and Targeting) som skal matche annonsørens ønsker og behov med kundenes profil. Målrettede annonser blir her levert til nett brukere som besøker en av DoubleClick Networks 1.750 nettsteder eller andre nettsteder som lisensierer DART-teknologi.

Selv om bedriften først fikk sin Norges-avdeling i dag, er ikke DoubleClick ukjent i Norge ettersom de allerede har 12 millioner visninger til brukere med "no."-domene på det internasjonale markedet.

I Frankrike regner DoubleClick med å levere mere enn 10 millioner franske annonser i måneden, ifølge internetnews.com. På verdensbasis viser DoubleClick i gjennomsnitt 60 millioner annonser per dag som når flere enn 35 millioner nettbrukere. Selskapet er presentert med egne kontorer i Storbritannia, Australia, Spania, Sverige, Canada, Italia, Japan, Frankrike og nå altså også Norge.

Til toppen