DoubleClick sier opp 250

Annonsenettverket DoubleClick må ta konsekvensene av det trege annonsemarkedet på Internett. Nå kuttes det i antall ansatte med hele 10 prosent, de fleste innen salg.

Dette er andre runde med oppsigelser for DoubleClick , som er et av verdens største annonsenettverk. I desember sa selskapet at det ville kutte mellom åtte og ti prosent av de 2.100 ansatte på grunn av det trege annonsemarkedet på Internett.

Både Wall Street Journal og Reuters melder at DoubleClick har estimert antall ansatte ved utgangen av andre kvartal kommer til å være 1.850.

I følge analytikere kommer kuttene ikke overraskende, da annonsesalget på Internett har gått dramatisk ned det siste halve året.

I denne prosessen skal også DoubleClick reorganisere driften i USA, mens organisasjonsstrukturen utenfor USA vil bestå. I USA blir mediasatsingen delt i to deler; DoubleClick Brand Network som vil fokusere på nettsteder med sterke merkevarenavn og høy trafikk og det andre er DoubleClick Audience Network, som vil fokusere på brukerkontakt og målretting. Det er det samme salgsnettverket som vil jobbe mot begge disse enhetene.

Selskapet forventer at mediasatsingen vil representere mindre enn 20 prosent av bruttoinntektene i 2001, skriver Wall Street Journal.

Til toppen