Dressmart kjøper klesagentur

Den nordiske nettbutikken for herre-klær, Dressmart, kjøper et svensk klesagentur, og satser på å nå bedriftsmarkedet. Dressmart får også et "showroom", hvor man kan se nærmere på klærne som selges over nettet.

Dressmart, Nordens største nettbutikk for herre-klær, styrker sin virksomhet og kjøper et av Sveriges ledende klesagenturer. Denne satsingen betyr blant annet en sterkere satsning mot bedriftsmarkedet, skriver selskapet i en pressemelding.

Company Line har det til felles med sin nye eier at de selger eksklusive merkeklær, men henvender seg primært til bedrifter. Dressmart har hovedsakelig privatkunder, og  kjøpet av Company Line innebærer dermed en forbedring av dressmarts posisjon overfor bedriftskundene.

- Det fungerer slik at en i bedriftens ledelse kan besøke vårt uoffisielle showroom (kontorlokalene i Josefinesgate i Oslo, red. anm.) eller se på klær på nettet som skal kjøpes inn til mange av bedriftens ansatte, for eksempel til bruk på messer eller presentasjoner, sier sjef for dressmart i Norge, Paal H. Kristensen til digi.no.

Oppkjøpet innebærer også at dressmart nå får tettere kontakt med kundene gjennom et showroom i Stockholm sentrum. Her vil produktene som selges over nettet være tilgjengelig for nærmere besiktigelse. 

Kristensen understreker at tilbudet til kundene om å kunne se varene ikke må forveksles med tradisjonell butikkdrift.

- Dette er en ekstra service til kunden og en naturlig utvikling i satsingen på Internett-salg, sier han, og legger til at det Dressmart nå har gjort i Sverige, bare  er begynnelsen.

- Etterhvert er planen å ha et tilsvarende showroom sentralt i Oslo. Tanken er å kopiere dette konseptet i de landene der Dressmart opererer, sier han. Et showroom vil ha datamaskiner i lokalene, og dersom kunden ønsker det, kan han selvfølgelig legge inn en ordre med det samme han har sett på varene i visningsrommet.

- Men kan han ikke bare kjøpe en skjorte, ta posen i hånden og gå?

- Nei, skjorten bestilles, og blir levert på døren hans av et bud.

- Så kundene kan få pose-bærende eskorte hjem fra visningsrommet?

- Ja, sånn kan man godt si det, sier Kristensen. Han legger til at det først og fremst satses på klessalg i store kvanta til bedriftskunder, selvom "butikken" er åpen for alle.

- Har dere opplevd noen tekniske problemer med nettbutikken ennå?

- Ja. Vi er nokså overraskende blitt spritleverandører. Vi selger parfyme og etterbarberingsvann som inneholder en høy alkoholprosent. Man må ha konsesjon for å selge teknisk sprit. Vi har for øvrig alt på det tørre nå - konsesjonen er i orden, avslutter Kristensen.

Company Line skifter ved overtakelsen navn til Dressmart Company.

– Fremmede makter angriper oss daglig

Hør professor Olav Lysne og direktør Bjørn Erik Thon i Datatilsynet diskutere personvern, rikets sikkerhet og det digitale grenseforsvaret i vår nye podkast «Dobbeltklikk».

Til toppen