Dyrt for Schibsted å utfordre Google

Schibsted varslet i dag om svakere resultater. Tallene viser hvor dyrt det er å utfordre Google.

Store kostnader rundt søkesatsingen og en resultatsmell på gratisavissatsingen gjør at Kjell Aamot og Schibsted leverer et resultatvarsel i fjerde kvartal.

Schibsted kommer med et resultatvarsel i fjerde kvartal. Selskapet ser nå et driftsresultat før avskrivninger (EBITA) på 240 millioner kroner.

- Økt innsats på nysatsinger og en svak utvikling mot slutten av kvartalet gjør at konsernets driftsresultat for fjerde kvartal 2005 er lavere enn i samme periode året før. Markedene og den underliggende virksomheten har ellers utviklet seg i tråd med det som tidligere har vært kommunisert, heter det i en melding fra Schibsted-ledelsen.

Les resten av saken og hva Schibsted har brukt på Sesam bare i fjerde kvartal på iMarkedet, en søsterpublikasjon av digi.no.

Til toppen