E-Line Group vil ha flere nett-kremmere

E-Line Group, tidligere Motegruppen, har som mål å få alle kundene vekk fra postordre og over på Internett. Nå tilbyr selskapet nettsamarbeid til andre kremmere med nettdrømmer.

E-Line Group, tidligere Motegruppen, har hatt stor suksess med satsingen på nettet. Selv om de fleste kundene fortsatt sender inn sine varebestillinger via enten post eller telefon er det stadig flere av selskapets 450 000 norske kunder som benytter seg av nettet. Nå har selskapet bestemt seg for å friste flere kremmere til å satse på Internett som handelskanal.

Sammen med konsulentselskapet Andersen Consulting har E-line Group etablert selskapet TenPipes. Dette selskapet skal inneholde spisskompetansen på utvikling og integrasjon av netthandelsløsninger til andre som vil bruke E-Line Groups tjenester. Med andre ord: E- Line vil ha flere kremmere på nettet, og de vil at kremmerne bruker løsningene utviklet av e-handelshuset.

- For oss er det viktig å ta del i hele verdikjeden. Vi er i dag basert på både telefon, katalog og web. Vi kan tilby hjelp og tjenester til alle som vil drive med salg, enten det er på nettet eller over postordre, forteller Bent Brugård, administrerende direktør i E-Line Group.

Blant annet har Brugård fått med seg Cubus, kleskjempen som også vil på nett. - Vi har logistikk- tjenester, plukklager, Call- senter og det som skal til for å selge klær enten på nett eller annet. Vi tror at vi har mye å bidra med når det gjelder løsninger, forteller Brugård til digi.no.

Nylig gikk Varnergruppen, som blant annet inneholder Dressmann, inn på eiersiden til E-Line Group. Varnergruppen skal ha flere av sine butikker over på nettet, og velger å bruke E-Line til dette, både som leverandør av de tekniske tjenestene og logistikken.

Kundebasen som E-Line har opparbeidet seg er også noe de vil tilføre eventuelle partnere.- Denne kundebasen er veldig viktig for oss. Vi ser for oss at partnere kan være interessert i å delen dette med oss, forteller Brugård til digi.no. E-Lines kundedatabase inneholder over 450 000 navn som i stadig større grad kaster seg over nettet som handelsmåte.

Brugård viker heller ikke av banen for å utvide til andre markeder innen kort tid. Først og fremst Sverige. - Vi har et godt samarbeid med Andersen Consulting, noe som gjør at vi kan være langt mer fleksible med å rulle ut i Sverige, uten at vi ansetter en masse folk før vi setter igang, forteller Brugård til digi.no.

Til toppen