JUSS OG SAMFUNN

Eks-SOL-sjef starter medierådgivning i reklamekjede

Eks-annonsesjef Jan Grønbech i Scandinavia Online starter førstkommende mandag i McCann-Ericsons nye byråkjede for multimedier, ThunderHouse. Den internasjonale reklamekjeden har som mål å bli en ny utfordrer til spesialbyråene på medierådgivning.

Herman Berg
12. nov. 1997 - 17:57

I begynnelsen av oktober kom meldingen fra New Media Science om at Media Online starter formidlingstjeneste for internettannonsering, inkludert medieplanlegging og rådgiving.

Nå kommer det opplysninger fra nystartede Thunder House om at også dét selskapet vil gå tradisjonelle mediebyråer som Carat, Reklameformidling og Media Marketing etter i næringen. Disse spesialbyråene driver med rådgiving og formidling av annonser både i tradisjonelle og nye medier.

- Jeg mener personlig at de tradisjonelle mediebyråene ikke har tatt de elektroniske mediene helt på alvor, sier Jan Grønbech til digi.no.

- Hadde de satset på dette området fra dag én, kunne det vært for sent for selskaper som Thunder House. Per i dag er det et stort gap i markedet, mener han.

Grønbech skal lede Thunder House sin satsing på rådgivning og formidling innen området nye medier. Thunder House har tidligere sagt at de har 30-40 personer på fulltid i USA som analyserer websider for strategisk og taktisk plassering av sponsorreklame og bannerannonser.

Grønbech var inntil i midten av oktober ansatt som annonsesjef i Scandinavia Online, men gikk på dagen da det ble klart at han hadde planer om å starte konkurrende virksomhet til SOL (se egen sak). De planene la han imidlertid på is. I tillegg sa han fra seg muligheten til å starte et eget kontor for nettannonseselskapet NetGravity i Oslo.

- Prosessen med Thunder House gikk fort. Jeg snakket med dem på fredag i forrige uke og skrev under på tirsdag, sier Grønbech som ikke er snau i sin beskrivelse av den nye arbeidsgiveren:.

- Jeg synes at det er utrolig spennende å jobbe med de beste reklamemenneskene i Norge. Samtidig er det fascinerende å jobbe et sted der man plutselig kan opprette et nettverk på 100 filialer rundt omkring i verden som man kan dra nytte av, sier han.

Thunder House har fylt på med folk etter at det ble klart at trioen Arild Bjørn-Larsen, Jan Omdahl og Bjørn Tore Stig ikke ble med fra JBR/McCann Multimedia, men gikk til konkurrerende Spray GK. Odd Martinsen har blitt hentet inn fra Apple Norge og fungerer nå som daglig leder i Thunder House Norge. Ellers er blant andre Anne Thorstensen på vei over fra JBR som ny webdesigner.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.