Elkjøp lover bedre service

I en helsides annonse erkjenner Elkjøp at service-nivået har vært for dårlig. Nå skal det bli bedre.

Elkjøp er Nordens klart største elektronikkjede. De leverer først og fremst til forbrukermarkedet, men mange småbedrifter benytter også kjeden som leverandør av sine IT-systemer.

Elektronikkbransjen har blitt en bransje der effektivitet teller mer enn noe annet. Det gjelder å selge i så store volumer som mulig, til en så lav kostnad som overhode mulig. Det er i praksis den eneste måten Elkjøp og konkurrentene klarer å tjene penger samtidig som prisene presses nedover.

Men en slik forretningsmodell kan fort gå utover kvaliteten på servicenivået. Det har Elkjøp nå erkjent, og i en overaskende ærlig helsides annonse i Aftenposten, sier elektronikkgiganten rett ut at de har vært for dårlig på service:

BIs kundebarometer viser at vi scorer lavt på serviceopplevelse. Det er uakseptabelt.

Det akter elektronikkgiganten å gjøre noe med, og de skal derfor ansette en egen dedikert toppsjef som får ansvar for å lede service og ettermarkedstjenester i Norden.

Til toppen