Elprice vil selge stadig mer på nett

Elprice samordner salg fra butikk med netthandel for å videreføre sin raske vekst.

Bergen-baserte Elprice er nok en el-kjede som legger om til e-handel, og som vil gi rene nettbutikker som Komplett hardere konkurranse.

Ifølge administrerende direktør Andre Pattay er konseptet å knytte netthandel til kjedens 11 utsalgssteder.

Butikkene vil utstille noen fysiske produkter, og ellers ha plakater på tilbud, bilder og informasjon om produkter hengende i butikken, på samme måte som eiendomsmeglere..

Dette skal anspore kunden til selv å gå inn på nettet og foreta søk og kjøp på egen hånd. Hvert utsalgssted har lager tilknyttet butikken.

Pattay vil ikke ut med hvordan fordelingen av salg over disk og salg over nett slår ut i dag. Om tre til fem år venter han at nettsalg og butikksalg skal være like store.

Elprice ble etablert i 2000. Pattay mener kjeden er Norges raskest voksende i bransjen. I fjor tredoblet Elprice omsetningen til 310 millioner kroner. I år venter Pattay å selge for mellom 800 og 900 millioner kroner.

På hjemmesiden markedsfører Elprice seg med «irriterende lave priser», og prisene er garantert fra fem til 40 prosent rimeligere enn de tradisjonelle forhandlerne, framholder Pattay.

Elprice hevder i løpet av de tre siste månedene å ha blitt den største forhandleren av Acer PC-er i Norge, og profilerer seg blant annet med svært rimelige bærbare, ned til i underkant av 6 000 kroner. Pattay hevder også å være prisledende på flate tv-er.

Til toppen