Eniro bruker millioner på relansering av Kvasir

Pengene skal ikke brukes på oppdatering av den tekniske løsningen, men går heller til markedsføring.

Søkesiden Kvasir er en gammel traver i det norske markedet. Tjenesten eies nå av Eniro og de opplyser at tjenesten har omtrent 800.000 unike brukere hver uke. Til sammenligning ligger Schibsteds søketjeneste rundt 300.000 unike brukere i uken.

Nå skal Eniro forsøke å løfte frem Kvasir for å komme opp på en million brukere i uken. Det skal de klare ved å bruke 15 millioner kroner på markedsføring av tjenestene. Mesteparten av pengene skal brukes på TV-reklamer og annonser på internett.

Kvasir har ikke en egen søkemotor, men får sine resultater levert av Google.

Eniro oppgir ikke tall for Kvasir, men strekker seg til å fortelle at størstedelen av omsetningen i Norge ifjor på 200 millioner kroner kommer fra Kvasir tjenesten.

Til toppen