------------------------------------------------------------------
NB! Denne artikkelen er korrigert:
Les: digitoday presiserer
------------------------------------------------------------------
Enitel ASA opplever for tiden en enorm churn (kundefrafall) i privatmarkedet.
Bare i første kvartal var den på 42 prosent og om dette fortsetter ut året vil selskapet sitte med en churn i privatmarkedet på 160 prosent. Selskapet mister flere kunder enn det klarer å skaffe, noe som har fått selskapet til å være nær ved å gi opp privatmarkedet.
Foreløpig betjener selskapet sine kunder som det best kan, men har valgt å droppe alt nysalg.
Direktør i Enitels privatmarkedsdel, Nils Katla, sier til digitoday.no at det siste kvartalet opplevde selskapet en helt ekstrem kundeavgang.
Skylda legger han på Telenor ASA.
- Det er Telenor som tar kundene tilbake, sier Katla. - Så snart kunden har byttet fra Telenor til Enitel, tar Telenor kontakt med kunden for å få han tilbake.
Katla sier at en ting som kunne begrense kundeflukten fra selskapet er om en hadde tilgang på telefonabonnementet, og håper teletilsynet vil bidra til at dette skjer ganske snart (se annen sak).
- Vi har sagt klart fra til telemyndighetene at det haster med å få en avklaring. Vi har etablert en kundebase, og kan ikke sitte å se på at denne renner bort, sier Katla.