130 mediebedrifter ble berørt av den ni dager lange konflikten. Store aviser som VG, Dagbladet, Dagens Næringsliv og Nordlys er ikke kommet ut i det hele tatt, mens flere aviser er kommet ut som rene annonseaviser.
- Det er altfor tidlig å si hva vi har tapt, men alle taper på en streik, sier administrerende direktør Kurt Borgen i Mediebedriftenes Landsforening (MBL) til NTB.
Han sier at landsforeningen nå raskt vil beregne avisenes tap for å søke NHO om bidrag fra organisasjonens konfliktfond.
Det avisene har tapt i løpet av konflikten er inntekter fra abonnement og løssalg. I tillegg har bedriftene tapt en god del annonseinntekter.
VG og Dagbladet, som utelukkende selges i løssalg, har hatt solide tap på ikke å komme ut i det hele tatt. Tapene i VG er av avisen selv anslått å utgjøre rundt 2 millioner kroner netto per dag streiken har vart, eller til sammen 18 millioner kroner. Dagbladet har trolig tapt noe mindre.
Ifølge sjefredaktør Amund Djuve i Dagens Næringsliv har den rosa næringslivsavisen tapt mellom 10 og 12 millioner kroner på streiken.
Aftenposten, som har gitt ut en ren annonseavis under streiken, er trolig den avisen som har tapt mest. Avisen har tapt et sted mellom tre og fem millioner kroner daglig, eller rundt 30-40 millioner til sammen på journaliststreiken.