Enormt potensiale for PowerTech

- Vårt markedspotensiale har eksplodert over natten, sier markedssjef i PowerTech Hans Jakob Prydz. Etter nyttår vil 2,8 million nordmenn nå internettselskapets noder med laveste teletakst, mot bare en million i dag.

PowerTech er en av de mindre Internett-leverandørene som også merker at albuerommet er blitt større, både etter Telenor Online og Schibsted Netts intensjonsavtale, men også som en følge av Telenors nye teletakster som gjelder fra nyttår.

PowerTech har i første rekke fokus på beriftsmarkedet, sier prosjektselger Stian Løhre Olsen til digi:tele. Han opplyser at selskapet sitter med vel 5.000 kunder i privatmarkedet, og ar grepet om bedriftsmarkedet ennå holder. - Vi setter flest av selskapets ressurser på å kapre nye kunder i bedriftsmarkedet, sier han.

De nye teletakstene gjør også at PowerTech nå i større grad enn tidligere kan se på Norge som markedsplass. Olsen sier at det er planer om å opprette noder i Trondheim og Sogn og Fjordane, mens en vurderer å fjerne to noder som overlapper med en tredje i Østlandsområdet. Bare noden i Trondheim vil øke potensialet med ytterligere 250.000 mennesker.

- De nye takstene innebærer at det vil bli noe dyrere for den enkelte bruker å være på internett, men samtidig betyr det at brukerne vil kunne velge mellom flere leverandører. PowerTech vil være en av disse leverandørene. Med en snau tredobling av markedspotensialet fra rundt 1 million mennesker til 2,8 millioner, forventer vi økning av kundemassen, sier markedssjef Prydz.

Til toppen