AVTALER & KONTRAKTER

EnterCard valgte Capgemini Norge

Avtalen er verdt i overkant av 200 millioner kroner.

Eksempler på kredittkort fra EnterCard: (fv) LO, Sparebank 1. Remember (EnterCards egen merkevare) og Coop.
Eksempler på kredittkort fra EnterCard: (fv) LO, Sparebank 1. Remember (EnterCards egen merkevare) og Coop.
29. aug. 2011 - 09:55

Capgemini Norge melder at de har vunnet en avtale med EnterCard om drift og utvikling av selskapets IT-systemer. Avtalen går over fem år og skal ha en initial verdi i overkant av 200 millioner kroner.

EnterCard er et nordisk selskap som utsteder kredittkort for kunder samt kredittkort under egen merkevare. Blant norske kunder er Sparebank 1, LO og Coop. Selskapet ble startet i 2005 som et samarbeid mellom Swedbank og Barclays Bank. Ved opprettelsen ble det satt to mål for EnterCard: Bli markedsleder i Norden, og vinne ny innsikt i hvordan kort- og betalingssystem kan tilføre verdiøkning i kundeforhold hos banker, detaljister og medlemsorganisasjoner. I dag har EnterCard 1,6 millioner kunder, 11 strategiske partnere og 350 ansatte fordelt på kontorer i Stockholm, Oslo, Trondheim og København.

Poenget med avtalen mellom EnterCard og Capgemini Norge er å konsolidere driften av sentrale systemer til én leverandør. Capgemini skal levere rådgivning, applikasjonsutvikling, applikasjonsforvaltning, forvaltning av forretningsinformasjon («business information management») og testtjenester. Leveransen til EnterCard bygger på Capgeminis globale leveransemodell Rightshore med sterkt innslag av kompetanse fra India.

Driftsdirektør Tord Topsholm i EnterCard sier det er essensielt for dem å ha en smidig og fleksibel IT-partner som kan matche deres ambisjon om å være markedsleder i en bransje i kontinuerlig endring.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.