Ergogroup øker salget etter oppkjøp

Posten-eide Ergogroup løfter omsetningen. Mye skyldes oppkjøp, men Ergogroup vokser også organisk.

ErgoGroup øker i første kvartal driftsinntektene til 772 millioner kroner, en økning på 17,7 prosent mot første kvartal i fjor. Driftsresultatet endte på 38 millioner kroner, en bedring på 18 millioner kroner fra første kvartal 2005.

Den gode omsetningsveksten kommer som et resultat av nye avtaler innen IKT-drift og konsulentoppdrag, samt oppkjøpet av Ementors outsourcingsvirksomhet i Norge og Sverige i fjerde kvartal i fjor. Den organiske omsetningsveksten utgjør 7,3 prosent.

Omsetning fra Posten er redusert med 13 prosent, mens den organiske veksten mot andre kunder er på hele 19 prosent. Total verdi av inngåtte kontrakter i kvartalet er på 347 millioner kroner.

ErgoGroup inngikk i slutten av mars en avtale om kjøp av Fujitsu Services Norge AS. Oppkjøpet styrker ErgoGroup sitt helhetlige tjenestetilbud til virksomheter med landsdekkende tilstedeværelse. Gjennom oppkjøpet overtar ErgoGroup en rekke viktige outsourcingskontrakter innen butikk- og handelskjeder som Hennes & Mauritz og Hydro Texaco. Samtidig med oppkjøpet ble ErgoGroup Fujitsu Services samarbeidspartner på outsourcing av IT-tjenester i Norge.

Til toppen