Erlend Wathne gikk kun i svingdøra

Eks-internettansvarlig Erlend Wathne er tilbake i mediebyrået Carat etter et kort intermesso på egen hånd. Nå skal han lede et eget interaktivt selskap i Carat-gruppen.

Erlend Wathne fortalte digi.no i juni at han hadde kommet opp med "en så fantastisk god forretningsidé" at han ikke kunne la være å prøve den ut. Han skulle starte et eget selskap sammen med tre andre, to innen IT og en innen markedsføring.
Her er den originale saken:
Norges største mediebyråer satser digitalt

Ellers var han ganske hemmelighetsfull når det gjaldt detaljer rundt satsingen.


Nå viser det seg at han likevel ikke ville være med på den geniale forretningsideen. Wathne er tilbake i selskapet han forlot i juli, kun to måneder senere. Og denne gangen mener han at Carat er på rett spor.

- Du kan si at forutsetningene har endret seg. Da jeg sa opp på vårparten, var det ingen uttalte planer om en spesiell satsing på Internett. Nå skal Carat satse tungt på digitale medier, sier han.

Selskapet han ikke startet i het Metro og skulle drive med outsourcing av Internett-tjenester. De hadde fokuset på drift, mens han skulle drive med forretningsutvikling. Metro eksisterer fortsatt, men uten Wathne.

Han fikk et godt tilbud fra administrerende direktør Helge Onsum i Carat Inter-Media. Wathne skal dra i gang Carat Interactive som administrerende direktør. Det skal bli et eget AS innen Carat-gruppen.

Onsum i Carat har tidligere uttalt til digi.no at digitale medier er et satsingsområde for Carat sentralt, dvs. i Europa og ikke bare i Norge.

Til toppen