EUnet litt skuffet

- Det er prinsipielt sett litt trist at Konkurransetilsynet har sett seg nødt til å gripe inn, det er andre områder de heller burde fokusere på, mener EUnets administrerende direktør Per Brose. Han sier EUnet har dratt mange nye kunder i kjølvannet av gigantfusjonen

Per Brose uttalte til digi i november i fjor at det nye samarbeidet er positivt for EUnet. Han er fortsatt av samme oppfatning:

- Vi har fått mange spennende kunder i kjølvannet av fusjonen, kunder som ikke har vært helt fornøyd med de tjenestene partnere har kunnet tilby. Det er helt naturlig at en slik prosess skaper litt turbulente forhold, mener Brose.

Han er leder av Internettforum, samarbeidsorganet til aksessleverandørene. De hadde faktisk møte senest i dag uten at Konkurransetilsynets avgjørelse var kjent.

- Jeg mener at det er en del andre områder som myndighetene heller burde se på innen denne bransjen. For eksempel forfordelingen av statlige selskaper, sier Brose og hevder EUnet selv er blitt ignorert i enkelte sammenhenger.

Han sier videre at sitt eget selskap er den eneste leverandøren på markedet som har klart å utvise stabilitet, og at de har vunnet mye på det.

- Vi konsentrerer oss om bedriftsmarkedet, mens det er privatmarkedet som er stridstemaet, sier Bose.

- Jeg har en viss forståelse for at myndighetene vil prøve å gjøre noe med den spesielle situasjonen i privatmarkedet, selv om slik inngripen av myndighetene i prinsippet ikke er ønskelig.

Til toppen