Les om saken her:
MTG klarer ikke annonsesalget på egen portal
DoubleClick Norge
Ifølge pressemeldingen var det WebAd selv som tok initiativet til å overlate administrasjon og salget på portalen til DoubleClick. Men nå hevder de at at de har vært gjennom en reorganisering og har styrket annonsestaben med flere ansatte. WebAd skal ha selgere som er dedikerte til å arbeide for Everyday.
Vegard Tronhus, landssjef i Everyday i Norge, avviser overfor digitoday.no at de var skuffet over salget som DC greide å generere og at de dermed angret på utsettingen av salget til DoubleClick.
- Vi var veldig godt fornøyd med DoubleClick. De presterte det de lovte, mener Tronshus og viser til at integreringen i MTG-systemet og den tettere knytning mellom WebAd og Everyday er et utslag av at hele MTG-huset i Norge nå skal levere samlede konsepter. Han nevner TV-programmet "Baren" på TV3 som eksempel på det.
Baren inneholder 24 timers overvåkning med webkamera og er en tett integrasjon mellom nettportalen Everyday og TV-kanalen TV3.