Fredag møtte Excite@Home for en konkursdomstol som valgte ikke å stenge tjenesten, fordi det var sannsynlig at selskapet ville greie å forhandle fram en avtale med to av sine tre viktigste bredbåndsleverandører. Den tredje, AT&T, er det klart at det ikke blir noen avtale med, noe som gir sorte skjermer for 850.000 kunder.
AT&T jobber med å etablere en alternativ tjeneste.
For de resterende 3,2 millioner bredbåndskunder til Excite@Home jobbes det nå med løsninger overfor Cox Communications og Comcast , skriver Wall Street Journal.
Søndag signerte de to selskapene en intensjonsavtale der de betaler 300 millioner dollar, noe som er nok for å opprettholde tjenesten i flere måneder.
Excite@Home ba om konkursbeskytrtelse for to måneder siden, da AT&T tilbød å betale 307 millioner dollar for hele selskapet. Flere kreditorer mente dette var altfor lite og handelen ble skrinlagt.
I oktober stengte selskapet for nye kunder inntil en klarte å etablere en midlertidig avtale med kabel-TV selskapene. Denne avtalen måtte gjøres permanent innen fredag, noe som bare lyktes delvis.
Selskapet er et resultat av bredbåndsselskapet @Homes kjøp av Internett-portalen og søkemotoren Excite tidlig i 1999.
Excite-eierne fikk aksjer som den gang var verdt 50 milliarder kroner, i dag er det bare smulene tilbake. I mai trakk selskapet seg ut av sine ti europeiske portaler med store tap.