Fashionmall kjøper Boo.com-domene

Den amerikanske nettbutikken Fashionmall kjøper opp domenenavnet Boo.com sammen med nettfiaskoens design og "intellektuelle" innhold.

Boo.com er død, men ikke forsvunnet. Nå har enda en interessent kommet på banen i kampen om restene av nettfiaskoen. I går kunngjorde det amerikanske e-handelsselskapet Fashionmall at de kjøper opp merkenavnet Boo.com. Det dreier seg da om domenenavnet, designen og ikke så mye mer.
Det amerikanske Fashionmall skal relansere Boo.com, denne gang som en nettversjon av de "glossy" motemagasinene, skriver Wall Street Journal.

Boo.coms konkurs kom etter at selskapet hadde svidd av nærmere én milliard kroner og ikke fikk tilført ytterligere midler av sine eiere. De svenske gründerne ga da opp og ba bokførere, advokater og konsulenter fra KPMG om å selge stumpene.
Les mer om konkursen:
Totalkollaps for Boo.com

I forrige uke kjøpte det britiske Internett-selskapet Bright Station opp skjelettet av Boo.com. Det var først og fremst back-end-teknologien selskapet ville ha av boet, og var ikke særlig interessert i designen eller varemerket. Flere analytikere mener dessuten at varemerket Boo.com ikke lenger er verdt fem flate øre etter konkursen.

Les om oppkjøpet:
Boo.com solgt for 3,4 millioner kroner
Ben Narasin, toppsjef i Fashionmall, mener derimot, fortsatt ifølge Wall Street Journal, at varemerket var Boo.coms største verdi. Det er ikke klart hva det amerikanske netthandelsselskapet har betalt for Boo.com-rettighetene, men de innrømmer at det var mer enn de fattige 250.000 pundene (3,4 millioner kroner) Bright Station betalte.
Til toppen