BEDRIFTSTEKNOLOGI

- Feil på hver tredje mobil

Det er feil på én av tre mobiler som kjedene Elkjøp og Expert selger.

29. okt. 2003 - 10:36

Det skriver VG.

Informasjonssjef Scott Engebrigtsen i Elkjøp kaller mobiltelefonen for skjør finelektronikk pakket inn i tynn plast.

De to elektrovarekjedene Elkjøp og Expert har laget en egen liste over alt mobilene ikke tåler, som at den kan bli ødelagt hvis du går fra et kaldt rom til et varmt. Kjedene medgir at mobilene har en del begrensninger i forhold til hvordan folk flest bruker dem.

Engebrigtsen vil ikke oppgi hvilke mobilmerker det er flest feil på, men sier at Samsung, Panasonic og Siemens har færrest feil.

Samtidig mener informasjonssjefene i Elkjøp og Expert at Forbrukerrådet gir kundene gale forventninger til produktenes holdbarhet når de hevder at de har en reklamasjonsfrist på fem år.

Kjedene ønsker nå et møte med forbrukermyndighetene.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra