Finans Vision skifter logo etter bråk med Financial Times

I dag skiftet Finans Vision logo. Ansvarlig utgiver Peppe Engberg vil imidlertid ikke innrømme at de har gitt etter for press fra Financial Times.

- Jer er klar over at dette har vært sammenfallende i tid, men poenget er at vi ikke var særlig fornøyd med den grafiske utformingen på logoen vår. Vi har diskutert et skifte i hele høst og lagde den første skissen i august, hevder daglig leder i Finans Vision, Peppe Engberg, overfor digi.no.

I hele høst har det vært en krangel mellom Financial Times (FT) og Finans Vision om logolikhet. Financial Times (se logo til høyre) sa tidligere i høst til digi.no at avisens advokater i lang tid hadde påpekt likheten overfor Finans Vision og at de nå hadde mistet tålmodigheten.


I september meldte den britiske næringslivsavisen svenskene inn for den svenske Markedsdomstolen, og, ifølge det svenske nyhetsbyrået TT, sier Peppe Engberg at britene nå signaliserer at de nå drar stemningen tilbake.

- Jeg har bare hørt at den dras tilbake. Vi vant den interime delen av saken og hadde gode forhåpninger om å vinne i domstolen. Men vi har vel egentlig ingen anledning eller hensikt til å gå inn i en langvarig krangel med FT, sier han og innrømmer at det hadde vært for kostbart for den relativt nyfusjonerte avisen, som eies av MTG


Engberg sier de synes den opprinnelige logoen ble for veik.

- Den passet dårlig, blant annet i sponsorsammenheng. Den nye er mye kraftigere og bedre, mener han.

Til toppen