FINN i front for europeisk medieallianse

Aftenposten har, gjennom FINN, skapt den største multimediekanalen for rekrutterings-, eiendoms- og bilbransjen i Europa. Nordmannen Robert Steen leder nettverket som har fått navnet Adexalliance.

Aftenpostens rubrikktjeneste på Internett og papir, FINN.no, har gjort det svært bra nasjonalt, blant annet gjennom sitt nettverk med de største lokalavisene i Norge.

I lengre tid har FINNs internasjonale direktør Robert Steen jobbet med å eksportere selskapets satsing i Europa. Nå kommer resultatet, alliansen Adexalliance, som består av avisbedrifter i Storbritannia, Tyskland, Finland, Nederland, Belgia og Norge.

Etableringen av en europeisk allianse gir rubrikkannonsører en mulighet til å nå lokale markeder. Alliansen representerer den største multimediekanalen for rekrutterings-, eiendoms- og bilbransjen i Europa. Til sammen utgir de mer enn 900 aviser som når ca. 70 millioner lesere i Europa.

- Vi ser at de store annonsørene i økende grad sentraliserer sine beslutninger, samtidig som de har behov for å få respons på sine aktiviteter i de lokale markedene. Denne alliansen gjør det mulig for dem å annonsere i et nettverk av solid etablerte nettsteder gjennom ett kontaktpunkt, sier Robert Steen, som er blitt daglig leder i Adexalliance,i en pressemelding .

- Etablerte nettjenester som Finn.no vil kunne tiltrekke seg flere brukere og annonsører gjennom denne internasjonale plattformen som Adexalliance utgjør, sier Steen.

Til toppen