FINN jobb lager lekerom for å bli seriøs

Den Schibsted-eide rekrutteringstjenesten FINN jobb har innledet et samarbeid med Human Content om utvikling av interaktive tester som skal brukes av både jobbsøkere og arbeidsgivere.

FINN jobb skal sammen med Human Content, et firma som driver med utvikling av databaserte tester, samarbeide om videre produktutvikling på jobbportalen. Det

første synlige produktet heter Playroom. Her kan brukere utfordre seg selv og andre med flere uhøytidelige tester knyttet til kunnskap, personlighet og evner.

Du kan, ifølge nettsidene til FINN jobb, få testet om du er en drittsekk eller en sofagris. Hvor glup du er eller hva du kan. Etter å ha tatt den relativt enkle og ikke så tidkrevende (30 spørsmål) testen selv, får du også mulighet til å utfordre dine venner.

FINN jobb tar med dette sikte på å tilby sine bedriftskunder et jobbanalysesystem for å kartlegge stillinger og spesifisere gode krav til kandidater. Dette ved bruk av et system for å registrere og grovsortere kanditater til stillinger. Systemet, som skal være operativt i løpet av neste år, vil inkludere kartlegging ved hjelp av tester som egner seg til å vurdere kandidaters kunnskaper, evner og erfaring som er av betydning for den aktuelle rekruttering. Dette skriver FINN i en pressemelding i dag.

Dermed håper FINN at bedriftenes førstevurdering av kandidater både vil effektiviseres og kvalitetssikres. FINN karakteriserer denne produktutviklingen som et skritt i retning av å bli en partner for rekrutteringsbransjen og de store, rekrutteringstunge bedriftene i Norge.
Morten Norder, direktør i FINN jobb, understreker at et jobbskifte griper dramatisk inn i menneskers liv og ønsker at jobbportalen skal kunne bidra til kvalitet, trygghet og profesjonalitet i alle ledd.

Mer om FINN.no finner du her: FINN jobb i siget
Finn.no skal pløye ny mark

Til toppen