Fire av hundre Slate-lesere kjøper abonnement

Microsofts nettmagasin Slate hadde som mål å kapre 20.000 lesere i løpet av de første månedene som betalt tjeneste. Dette tilsvarer drøye syv prosent av den totale lesermassen.

Den 5. mars kunne Microsoft skilte med 10.000 abonnenter på avisen Slate. Da Microsoft la frem planene om en betalt tjeneste, håpet de å få 20.000 abonnenter i løpet av de første månedene. Selskapet er følgelig fornøyd etter å ha nådd halvveis til målet allerede før debuten.

Microsofts nettmagasin, Slate, har vært gratis frem til 9. mars i år. I januar opplyste Microsoft til Newsbytes at Slate hadde 270.000 lesere månedlig. Microsoft kunne lokke med en gratis Slate-paraply og en gunstig abonnementsavtale for dem som valgte å kjøpe abonnement før 9. mars.

Kanskje var det paraplyen som gjorde utslaget?

Ifølge E&P Interactive er det likevel verdt å merke seg at mellom 15 og 20 prosent av de 10.000 abonnentene ikke behøver å betale fordi de er tilknyttet Microsoft Network (MSN).

Til toppen