TELEKOM

Flår kundene med pausemusikk

Fem kroner minuttet for å ringe kundeservice er for drøyt, mener Telenor-kunde.

18. sep. 2008 - 08:36

En mobilkunde av Telenor reagerte med vantro på prisen hadde måtte betale for å lytte til kjedelig pausemusikk i stedet for å få hjelp.

På siste regning måtte vedkommende ut med 150 kroner for to «samtaler» på tilsammen 30 minutter. «Samtalene» varte bare 2-3 minutter, mens resten var ventemusikk.

I et leserinnlegg i gårsdagens utgave av Aftenpostens aftenutgave klager Telenor-kunden sin nød.

- Å ringe Telenors kundesenter for mobiltelefoner (tlf. 09000) og sitte stille og vente på svar koster 5 kroner i minuttet.

Telenor svarer i den samme avisen og bekrefter samtidig at prisen stemmer.

- Det er forståelig at prisen kan virke urimelig, særlig tatt i betraktning at for de fleste av våre andre mobilabonnement koster det bare 80 øre minuttet å ringe kundeservice, forklarer informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.

Han lover nå at de vil ta en ny vurdering på prisen for å ringe kundeservice.

- Når det gjelder svartid på selskapets mobil-kundesenter setter Telenor sin ære i å ha lave svartider, fortsetter Krokan.

Målet deres er en gjennomsnittlig svartid på 50 sekunder fra kunden er satt i kø, og det skal være dette målet selskapet bemanner ut fra.

Likevel har mange kunder den senere tid opplevd lengre svartid, og det beklager Telenor.

- Vi jobber intenst for å ha kort svartid, og har absolutt intet ønske om at folk skal stå i kø, svarer informasjonssjef Krokan i Aften.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.