Markedsjef Morten Ågnes i NextGenTel kunne melde om lavere inntekter i tredje kvartal, men har klart å snu trenden på kundesiden. (Bilde: NextGenTel)

Flatt for NextGenTel

Bredbåndsselskap opplever nedgang i inntektene, men har snudd kundeflukt.

TeliaSonera-eide NextGenTel sendte onsdag ut en pressemelding der de orienterte om sine resultater per tredje kvartal.

Overskuddet endte på 40 millioner kroner før avskrivninger i tredje kvartal, og selskapet skriver at dette er et bedre resultat enn de to foregående i år. Resultatet er identisk med resultatet samme kvartal i fjor. Salgsinntektene er så langt i år på 682,4 millioner kroner, men for tredje kvartal alene endte det på nær 230 millioner kroner.

Det er lavere enn samme periode i fjor, men selskapet skriver ikke hvor mye mindre. Digi.no tok derfor en telefon til selskapets markeds- og kommunikasjonssjef Morten Ågnes.

– Omsetningen på samme tidspunkt i fjor var noe høyere, ca. 10 millioner kroner. Det som har vært utviklingen er at vi har tapt en del kunder kvartal for kvartal. Men det vi har klart å gjøre i år er at vi har stabilisert utviklingen slik at vi har økt omsetningen noe kvartal fra kvartal i år, sier Ågnes til digi.no.

I inneværende kvartal har selskapet klart å få en netto kundevekst på rundt null. Det vil si at selskapet har klart å erstatte kunder som har forsvunnet med nye kunder. Ågnes forteller at dette skyldes bedret salg og at de har vært flinkere å flytte med kunden.

De har også satset innenfor fiber- og kabelmarkedet, i tillegg til ADSL-basert teknologi, som ifølge Ågnes har gitt positiv uttelling.

    Les også:

Til toppen