Flere aviser vil kuppe rubrikkmarkedet

A-pressen har fått med seg 75 lokalaviser på rubrikktjenesten Kupp, gjennom en avtale med LLA (Landslaget for Lokalaviser). Dermed håper A-pressen å ta en større del av rubrikkmarkedet på nett.

Landslaget for Lokalaviser (LLA) har inngått en avtale om deltakelse i A-pressens rubrikkannonsemarked Kupp.no.

Avtalen gir LLAs 75 medlemsaviser et felles tilbud om å delta som partnere i kupp.no, og planen er en gradvis innlemmelse av LLAs medlemsaviser. Dermed blir A-pressens Kupp litt sterkere, og fortsetter å ta opp kampen mot Schibsteds rubrikktjeneste FINN.no.

- LLA er på medlemsavisenes vegne meget glad for at to betydningsfulle lokalavismiljøer har funnet sammen om en matnyttig, konkret og økonomisk lønnsom Internett-tjeneste, sier markedsjef Geir K. Hus i en pressemelding.

LLA-avisene vil gjennom samarbeidsavtalen få tilgang til et nasjonalt rubrikkannonsemarked med en klar lokal profil. Nettopp denne grunntanken gjør at LLA-avisene vil føle seg hjemme i kupp.no, tror Hus.

- Avtalen med LLA-avisene vil styrke Kupps posisjon i markedet, både når det gjelder annonsevolum og lesergrunnlag. Vi ser avtalen som et viktig skritt på veien til å realisere strategien om å dekke hele det nasjonale markedet gjennom lokalavisene, sier direktør for partnere og allianser i A-pressen Interaktiv, Ellen Solberg.

Kupp.no ble etablert i oktober 2000, og teller nå 43 aviser med et samlet marked på en million lesere. Rubrikkannonsemarkedet hadde ved siste opptelling over 9000 annonser inne.

Til toppen