BEDRIFTSTEKNOLOGI

Flere feilmeldinger på Nokia 6210

Ikke bare i Norge raser forhandlerne over den store feilprosenten i Nokias toppmodell 6210. Også i Danmark er forhandlerne rasende, faktisk så rasende at en kjededirektør mener Nokia oppfører seg arrogante.

Frode Eriksen
30. nov. 2001 - 10:38

Èn av fem av Nokias toppmodell 6210 har så mange mangler at de må repareres før de kan tas i bruk. - En stor del av telefonene virker ikke og det skaper problemer for våre bedriftskunder. Og Nokia gjør ingenting. Dette er utrolig arrogant, sier direktøren i en av de danske kjedene, Telekæden, Rolf Ovesen til Computerworld Danmark.

Butikkjeden har solgt 20.000 mobiltelefoner av denne modellen og feilrettingen har så langt kostet kjeden et sekssiffret beløp.

Kritikken gjelder den samme modellen som norske forhandlere har klaget til Nokia på. Sist uke kom det folk fra Nokia til Norge for å undersøke saken.

Nokia har så langt avvist at det er noe galt med 6210-telefonen.

Rolf Ovesen i Telekæden sier at han flere ganger har snakket med Nokia om å få levert erstatningstelefoner, og sier at Nokia nå vil starte en dialog med selskapet for å løse problemet.

Informasjonssjef i Nokia Mobile Phones Skandinavia, Karin Sternius, har ikke svart på digi.nos henvendelser men sier til Computerworld Danmark at hun stiller seg uforstående til at det skal være så mange feil på Nokias modell 6210. Hun sier Nokias interne rapporter viser noe annet, men vil ikke si hva feilprosenten skal være.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.