Flere kjøper moteklær på nett

Mange velger å sitte hjemme og kjøpe klær via PC-en, men ikke alle har livets rett.

Moteklær er nå den tredje største kategorien innen e-handel, rett bak «reiser» og «andre underholdningsformål», og har klatret oppover popularitetsbarometeret over julen.

- Vi tror at vi vil se en viss konsolidering innen mote på nettet. Vi har nå vært gjennom en periode der det har dukket opp en ny nettside for klær hver eneste dag, forteller direktør Nicolai Kærgaard SmartGuy i en pressemelding.

Han mener denne utviklingen ikke kan fortsette. Det finnes allerede sider som enten er blitt lagt ned eller som ikke blir oppdatert med nye varer og initiativer.

Kundene fokuserer først og fremst på nettsteder med mange merker, stort utvalg, høy kundeservice og garantert gode priser.

I Danmark driver SmartGuy A/S nettstedene SmartGuy.dk, SmartGirl.dk og SmartKids.dk.

Til toppen