Flørter i timesvis på Spray Date

Internettportalen Spray er nå, ifølge markedssjef Pål Nisja, blitt mer oversiktlig og brukervennlig. Samtidig er det lansert en rekke nye tjenester. En av dem, Spray Date, har fått over 2.600 medlemmer etter bare en ukes drift.

Internettportalen Spray er nå lansert i nytt design, med en rekke nye tjenester og innholdsprodukter. Samtidig har Sprays "virtuelle sjekkested" Spray Date fått en pangstart med mer enn 2600 medlemmer etter bare en ukes drift. Dette skriver selskapet i en pressemelding.

- Trafikken har gått vilt oppover, og søndag hadde Spray-portalen nesten like mange besøkende som Nettavisen. Vi har merket en enorm pågang etter TV-reklamekampanjen, forteller markedssjef Pål Nisja til digi.no.

"Nye" Spray byr på flere nye kanaler og tjenester. I tillegg til blant annet å kunne stemme på "ukens dust" under kategorien "Du bestemmer", kan man nå flørte uhemmet på den nye tjenesten Spray Date.

- Ta personlighetstesten og Spray Date forteller deg hvem av medlemmene som passer best og dårligst sammen med deg, sier tjenesten om seg selv. Nisja innrømmer at det ikke akkurat er en psykolog som står bak denne personlighetstesten.

Tjenesten er, ifølge Nisja, den beste måten å være "utro" på. Fordi det er så uskyldig, mener han. Det kan minne om et kontaktannonse-konsept, men er mye mindre forpliktende. I tillegg kan brukerne være så anonyme de vil.

Nisja forteller at hver Spray Date-bruker i gjennomsnitt er inne på tjenesten 20 minutter av gangen. En bruker har vært inne over åtte timer. Andre nøyer seg med to-tre timer.

- En helt ny måte å bruke nettet på, sier Nisja. - Tjenesten parer folk som passer sammen, og er helt annerledes enn for eksempel Dagbladets kontaktformidling, Blink Spray Date er en uskyldig flørt, og ren underholdning. Det er ikke mange av "daterne" våre som blir kjærester.

Produktet er fullstendig brukerstyrt, og det eneste som skjer fra Sprays side er en viss kontroll av innlagte profiler for å hindre misbruk, sier redaksjonssjef Liv Ingrid Liaaen i pressemeldingen.

Nisja sier i samme melding, i forbindelse med reklamekampanjen på TV, at Internettportalen Spray skal kommunisere det de er, nemlig ekstremt brukerorienterte og Internettorienterte.

Til toppen