BEDRIFTSTEKNOLOGI

Forhåndsbetalte tellerskritt fra Telenor

I midten av september lanserer Telenor Mobil forhåndsbetalte tellerskritt. Tjenesten "RingKontakt" gjør det mulig å handle tellerskritt etter behov, og sikrer kunde som ikke ønsker faste avgifter, bindingstid eller kreditvurdering, et tilbud med full kontroll over telefonutgiftene.

Frode Eriksen
21. aug. 1997 - 17:30

Forhåndsbetalte abonnement av typen «RingKontant» har med hell blitt lansert i flere land tidligere. NetCom har et lignende tilbud der kunden kjøper tellerskritt for et fast beløp i måneden.

- Produktet appellerer i første rekke til kunder som trenger mobiltelefon i en tidsbegrenset periode, for eksempel i forbindelse med en ferie. Vi regner også med at «RingKontant» blir attraktivt for de mange som har liggende en ubrukt GSM-telefon i «skuffen» hjemme og kanskje ønsker en ekstra telefon i familien, sier markedsdirektør Jo Lunder i Telenor Mobil.

«RingKontant» fungerer på samme måte som et vanlig GSM-abonnement, men med den forskjell at kunden betaler for ringetiden på forhånd. Dette skjer ved at kunden kjøper et såkalt ladekort, til en verdi av 150 kroner. Ladekortet er utstyrt med en kode som tastes inn på telefonen, og som gir kunden anledning til å ringe for kortets pålydende verdi. Når beløpet er oppbrukt, stenges telefonen automatisk for utgående samtaler, mens det fortsatt er mulig å ta imot innkomne samtaler i ytterligere 30 dager. Ønsker kunden igjen å bruke telefonen, må det kjøpes ett eller flere nye ladekort.

Kunden slipper både fakturaer, fastavgifter og bindingstid. Til gjengjeld må en betale noe mer pr. ringeminutt enn andre abonnenter. Det koster kr. 7,- pr. minutt å ringe på dagtid, kr 3,50 mellom kl. 18.00 og 07.00, og kr. 2,50,- pr minutt hvis kunden ringer til abonnenter på Telenor Mobils egne nett.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.