Første fruktbare år for BarniMagen

Med et overskudd på 540 000 kroner hittil i 2003, har jordmor Siri von Krogh og nett-tjenesten BarniMagen.com lagt tre oppstartsår i minus bak seg.

- Hver eneste måned i 2003 har gått i pluss. Vi har hele tiden vært en brukersuksess, men det tok tre år å få til lønnsomhet, sier administrerende direktør Silje Nesvik Arnesen i selskapet BabyMedia AS i en pressemelding.

BabyMedia driver nettstedene BarniMagen.com og DinBaby.com og tapte nærmere fire millioner kroner på nettsatsingene de tre første årene. Omsetningen i BabyMedia ble doblet ifjor og endte på 2,3 millioner kroner, men selskapet fikk likevel et underskudd før skatt på 832.000 kroner i 2002.

Selskapet baserer seg på annonseinntekter fra reklame rettet mot unge kvinner og familier og kan skilte med en månedlig trafikk på over fire millioner sidevisninger fordelt på 310 000 unike besøk.

Nesten 50 000 kvinner er nå registrert som medlemmer, og de fleste er i aldersgruppen 20-35 år. Blant styremedlemmene finner vi nåværende Katalysator Media-sjef Bernhard Steen (Katalysator Media er deleier i Propaganda og eier nesten hele digi.no), i tillegg til flere TV 2-medarbeidere som nåværende programdirektør Nils Ketil Andresen og Ivar Steen-Johnsen.

Det var kona til Steen-Johnsen, jordmor Siri von Krogh ved Sentralsykehuset i Akershus, som startet nettstedet Barnimagen.com i februar 2000, like før vannet gikk,den er ferdig N og boblene sprakk i dotcom-land.

I dag er tjenesten Norges ledende for gravide og dem som ønsker å bli gravide og småbarnsforeldre.

I høst planlegger nisjetjenesten å skifte til nytt publiseringssystem som gir selskapet nye og spennende vekstmuligheter

- Internett er et kraftig medium, og vi har bare så vidt begynt, sier Arnesen i meldingen.

Til toppen