- Vi var for små alene og ønsket å slå oss sammen med en av de større norske telekom-aktørene. Men Mobile Feed klarte ikke å ekspandere fort nok. Vi fikk en del interessenter, men rakk det ikke før kassen ble tom. Vi var nok litt for tidlig ute, sier Melhus.
Inntektene har vært heller sparsomme, under én million kroner i løpet av det året selskapet var i drift, ifølge styreformannen.
New Deal DDBMobile Feed ASFuture Preview
Styret har, i tillegg til Melhus, bestått av Terje Osmundsen (Future Preview), Tellef Thorleifsson ( Northzone Partners), Cecilie Norland (A-Pressen Interaktiv) og Ole Petter Nyhaug (Fishnet Nordic)
Styreformannen hevder at selskapet hadde en svært kompetent og kreativ redaksjon som leverte innholdstjenester rettet mot ungdoms- og studentmarkedet.
Så kreative var redaksjonen, at de greide å lage et scenario rundt de omstridte reklamefilmene: en markedssjef måtte ta sin hatt å gå på grunn av 'skandalen' rundt de blodige filmene.
Denne personen var Feeds 'forsker', Brian Henriksen. Denne mannen eksisterer nemlig ikke i virkeligheten, men på selskapets nettsider er han presentert både med navn, bilde, e-postadresse, mobilnummer og det står skrevet litt om hva han har drevet med tidligere.
- Feed har ca. ti ansatte som må gå, forteller Melhus.
- Er Brian Henriksen en av dem?
- He he. Ja. Man kan si det sånn. Det er derfor det blir CIRKA ti.
På spørsmål om hva Brian Henriksen nå skal ta seg til, svarer Melhus at Henriksen er en mann med mange talenter. - Han klarer seg nok...