Fortjent gull til Winge

Fredag kveld feiret reklamebransjen seg selv med premiedryss innenfor flere ulike kategorier. Med fjoråret manglende premiering friskt i minne, var det mange som var spente på hvordan juryen ville vurdere årets interaktive bidrag. Kvelden fikk en verdig vinner, og vi gratulerer ThunderHouse med gull for arbeidet med Winges Internett-sider, skriver Bente Sollid i dagens Stjernestreif.

"
Gullblyanten skal inspirere til nytenkning og bidra til å heve ambisjonsnivået blant dem som lager reklame. Men Internett er langt mer enn reklame - og fremdeles synes jeg det er grunn til å ta en debatt om hvorvidt kategorien interaktive medier skal vurderes etter samme kriterier som tradisjonell reklame.

Uavhengig av den debatten, så fikk Gullblyanten en verdig vinner.

Vinnersidene (se relevant nettsted til høyre) er en tjeneste beregnet for turister i Norge. Gjennom ulike samarbeidspartnere tilbyr Winge en tjeneste som spår været for de som ønsker å feriere i Norge.

Etter å ha valgt ferieperiode, kan de ferierende velge hvilken partner de ønsker et varsel fra. Du kan se statistisk informasjon om den aktuelle perioden, eller du kan eksklusivt lese hva den tyske spåmannen Reinhardt Eissenberger mener. Hans treffprosent sies å være fortreffelig! Stoler du mer Norges Meteorologiske Institutt på Blindern er også dette et alternativ.

Og skulle ingen av disse tjenestene gi deg det resultatet du ønsker, så har du ennå en mulighet: nemlig å melde været selv. På Winges ferievær-sider heter det nemlig; "Alt for mange værvarslere overser publikums behov og ønsker. "Meld selv"-tjenesten tar konsekvensen av dette. Her er det du som bestemmer - og ikke overraskende står det også å lese; "Meld selv"-tjenesten kan vise til meget positive resultater. Så lenge tjenestene har eksistert har de værmeldingene som fremkommer på vårt kart, hatt en større treffsikkerhet enn noen annen værvarslingstjeneste i Norge."

Konklusjonen etter å ha besøkt sidene må være noe sånt som - Winge Reisebyrå - uansett vær!

Vi gratulerer Thunderhouse og Winge med gull i årets Gullblyanten og anbefaler et besøk innom et nettsted som både er informativt og underholdende.
"

(Digital Hverdag var konkurrent til ThunderHouse om årets interaktive Gullblyant og fikk sølv for et arbeid for Hjemmet Mortensen - red.anm.)

Til toppen