Fortsatt vekst i nettannonseringen

(NTB): Nettstedene opplever fortsatt stor vekst i annonsemarkedet. I januar ble det omsatt reklame på nettet for 126 millioner kroner.

Det er en økning på 31 millioner fra januar i fjor, noe som tilsvarer en samlet vekst på 32 prosent, ifølge tall fra MBL/Nettforum og Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA).

Samlet merkevareomsetning på nettet ble nærmere 89 millioner kroner i januar. Dette er en økning på nærmere 22 millioner sammenlignet med samme måned i fjor.

Adm. dir og ansvarlig redaktør for VG Nett, Torry Pedersen, bekrefter at starten på 2007 har vært god selv om vekstraten er lavere enn for ett år siden.

- At den relative veksten er lavere enn på samme tid i fjor er ventet. Når vi nå måler prosentvis vekst i forhold til fjorårets gode tall vil den avta. Men målt i penger er veksten på nivå med samme periode i fjor, sier Pedersen.

VG-redaktøren mener at vi også i tiden framover vil oppleve gode tall for nettaktørene og begrunner dette blant annet med fallende bruk av andre mediekanaler.

Til toppen