Forvandler e-postflom til effektiv kundesupport

Solace er et ny applikasjon fra Exense for å forvandle en ellers overveldende mengde kundehenvendelser per e-post, faks og telefon til effektiv support og brukerstøtte.

SpecTec Group, tidligere kjent som Visma Marine, har brukt Solace en måneds tid til å håndtere sin internasjonale kundesupport. Solace har vært et effektivt redskap for å håndtere over 20.000 forespørsler gjennom forskjellige medier.

Opphavet Exense beskriver applikasjonen som et kundesupportsystem kombinert med brukerstøtte, hjelp-desk og intranett. I beskrivelsen heter det blant annet: "Solace lagrer og administrere henvendelser med en innebygd logikk for videresendelse til riktig saksbehandler innad i bedriften. Kundene kan selv logge seg på over Internett, legge inn sine forespørsler og følge med i saksgangen."

Løsningen er komponentbasert, slik at funksjonaliteten kan utvides ved å legge til nye komponenter, enten nyutviklede eller hentet fra Exenses samarbeidspartnere BEA Systems og IBM. Både Solace og en tilhørende portalløsning er laget i PHP (Hypertext Preprocessor) slik at skreddersøm for websupport skal innebære et minimum av tid og ressurser. Ifølge administrerende direktør Roar Åsvang i Exense skal Solace dessuten støtte ethvert logistikksystem som bedriften måtte ha.

Til toppen