(Bilde: Per Ervland)

Fra Opera til Telenor

Tor Odland snudde i døra hos byråbransjen.

Etter over seks år som kommunikasjonsdirektør i Opera Software, gikk Odland i sommer over til pr-byrået Burson-Marsteller.

Der snudde han nesten i døra, da det åpnet seg en mulighet som informasjonsdirektør i Telenor Group, med globalt nedslagsfest.

Dermed gikk han til telegiganten, der Operas nettleser opprinnelig ble unnfanget på midten av 90-tallet. Telenor har i dag også et ustrakt samarbeid med Opera Software, blant annet gjennom distribusjon av Opera Mini.

- Det interessante er at Telenor på mange måter ligner på Opera. Hovedforskjellen er selvsagt at Telenor er mye, mye større og har en helt annen historikk og forretningsposisjon, sier Tor Odland til digi.no.

Selv oppfatter han telekom som en grunnleggende og viktig industri, særlig fordi den gjør det mulig for flere mennesker å delta i informasjonssamfunnet.

Odland begynte i Telenor i forrige uke. Der vil han bistå konsernledelsen med kommunikasjon, og jobbe sentralt mot alle selskapets markeder, både i Norge Norden, Øst-Europa og Asia.

    Les også:

Til toppen