Semundseth sier han er klar over at weboffice er en generisk betegnelse, men mener dette ikke har noen betydning for den aktuelle striden mellom WebCom og PC-Systemer.
- Saken er at vårt produkt, med over 70 kunder, er en innarbeidet vare på markedet. Markedsføringsloven beskytter oss selv om prosessen for å registrere varemerket ikke er avsluttet ennå. Vi har søknader til behandling i både Norge og EU.
Men det er ikke det juridiske aspektet som opptar Semundseth mest.
- I fjor sommer var det møter mellom WebCom og PC-Systemer. Under disse møtene forklarte vi klart hva vårt produkt WebOffice, en intranettløsning for små og mellomstore bedrifter, består av. PC-Systemer visste godt hva WebOffice er da de bestemte seg for å kalle nettleserklienten til Rubicon for Rubicon WebOffice. Ut i markedet skaper dette forvirring, fordi WebOffice assosieres med oss. Det hjelper ikke om PC-Systemer konsekvent nytter en samlet betegnelse.
Semundseth sier han forventer at PC-Systemer gir nettleserklienten til Rubicon et annet navn.