Gallup: Internett data

Eksklusivt for digi:media: Norsk Gallups siste undersøkelse om den norske nettutviklingen, sett med mediaøyne.

Gallups Internett data

Gallups InterBuss for personmarkedet

  • Landsrepresentativt utvalg på 1.000 privatpersoner over 13 år.
  • Gjennomføring hvert kvartal (Feb, Mai, Aug og Nov).
  • Måler blant annet tilgang, bruk, kjøpsplaner, årsaker til bruk, kjennskap og bruk av ulike tjenester/leverandører samt kjøp av varer og tjenester.

Kontinuerlig tracking fra Forbruker & Media

  • Landsrepresentativt utvalg på 30.000 privatpersoner over 13 år p.r. år.
  • Kontinuerlig tracking av tilgang og bruk.
  • Måling av norske aviser som er lagt ut på nettet og rene elektroniske medier.

Gallups InterBusiness for næringsmarkedet

  • En kvartalsvis undersøkelse blant 600 bedriftsledere/økonomiansvarlige.
  • Temaene er PC, E-post, Internett og Intranett.
  • Måler blant annet tilgang, bruk, investeringer samt kjøp av varer og tjenester.

1% svarer til 36.213 personer 13 år eller eldre.

Til toppen