Expert Eilag
E-Line Groups argument er at postordreselskaper har en langt enklere jobb for å få kundegrunnlag enn det dotcom-selskaper har. Før het E-Line Group Motegruppen og solgte klær via postordre. Selskapets kundebase skal nå konverteres over og gjøres om til e-handelskunder. Disse kundene vil Expert ha tak i, og derfor har de inngått samarbeidet med e-handelsselskapet.
- Vi har tidligere uttalt at vi skal styrke vår allerede ledende posisjon på netthandel av forbrukere-elektronikk. Avtalen med E-line Group gjør oss sterkt rustet til dette, sier Arild Kristiansen som er administrerende direktør i Expert Eilag, i en pressemelding.
- Rene nettbutikkers store utfordring har vært mangel på innkjøpsstyrke, merkevare og effektiv logistikk. Sammen med Expert Norge vil vi få markedets mest komplette og utprøvde system for direkte salg av forbrukerelektronikk. Dette sammen med Experts butikk-nettverk gjør at vår allianse får en helt ny konkurransekraft i markedet, sier Bent Brugård, administrerende direktør i E-Line Group.